Offerte aanvragen

Jaaroverzicht 2019 Kontent Structures

Geplaatst op: 03 januari 2020

Het jaar 2020 is van start gegaan! Komend jaar staan er weer veel mooie projecten op de planning. Voordat we echt helemaal overgaan in het jaar 2020, blikken we nog een keer terug naar onze hoogtepunten van 2019.

Januari

Wanneer we terug kijken naar de maand januari waren er een aantal projecten die ons goed zijn bijgebleven. Zo hebben we onder andere aluhallen mogen plaatsen voor de Cycloross in Rucphen en in Huijbergen voor het NK veldrijden. Naast het plaatsen van deze aluhallen, hebben we ons onder andere mogen presenteren op onze eerste beurs van het jaar 2019 namelijk de Event Summit beurs. Daarnaast mochten wij in januari 2019 onze 3e vestiging verwelkomen, genaamd Kontent Structures Metal Works. Kontent Structures Metal Works richt zich op de productie van alle mogelijke stalen tentonderdelen en vloerframes en doormiddel van deze vestiging hebben wij alles van A tot Z in eigen beheer.

Februari

De maand februari was een drukke maand met veel toffe projecten. Zo hebben we onder andere diverse tentaccommodaties geplaatst in Den Bosch en Eindhoven voor alle carnaval feestgangers. Verder zijn we in deze maand begonnen met de opbouw van een werktent op een brug in Karlsruhe in Duitsland. Deze tent was maar liefst 18,5 m breed en 335 m lang en heeft ongeveer een klein jaar gestaan. Februari was ook de maand waarin we tentaccommodaties hebben opgebouwd voor de Motorbeurs (25 m breed x 100 m lang) en de Bouwbeurs (25 m breed x 55 m lang) in Utrecht.

Werktent brug

Tenten jaarbeurs

Maart

Maart is een maand geweest van veel verschillende soorten projecten. Zo hebben we onder andere een tentconstructie mogen plaatsen voor KLM op Schiphol. Deze tent had een afmeting van 20 m breed x 40 meter lang en had de beschikking over geïsoleerde daken. Naast dit project voor KLM,  kunnen de tentpaviljoens voor de horecabeurs (10 m breed x 40 m lang en 20 m breed x 50 m lang) niet ontbreken aan de hoogtepunten van 2019 in maart.

April

April, een maand waarin we met het gehele land de verjaardag van de Koning vieren. Kontent Structures heeft hierin meegewerkt door tientallen pagodetenten te plaatsen op onder andere Kingsland, Loveland en het Kralingsebos Festival. Naast alle projecten die we hebben opgebouwd, hebben we in april de showroom van Mercedes Benz in Den Haag weer afgebouwd. De tijdelijke showroom heeft ruim een jaar gestaan en was één van de grotere projecten van 2018.

Mei

In mei was de aftrap van het festivalseizoen. Wildebras, Emporium en Pizza festival zijn de eerste festivals geweest waar wij meerdere pagodetenten hebben geplaatst. Na de eerste festivals begin mei, hebben we halverwege mei ruim 70 pagodetenten neergezet bij de Max Verstappen Racedagen in Zandvoort. Een ander hoogtepunt waar wij erg trots op zijn, is de etageconstructie die is neergezet in Rouen. Tijdens het grootste zeilfestival van Frankrijk diende deze etagetent als receptie voor bezoekers van het festival.

Juni

Tijdens de zomer maand juni nam de gevoelstemperatuur toe, wat ook betekende dat veel mensen massaal de buitenfestivals opzochten. Wij mochten ook deze maand weer voor meerdere festivals de tentconstructies verzorgen. Zo plaatsten wij tenten op het Bourgondisch Eet Festival in Eindhoven en het Oh My Festival in het Arena park.

Etageconstructie Rouen

Etagetent evenement

Juli

Juli was voor Kontent Structures een maand van de internationale festivals. Eén van de grootste hoogtepunten van 2019 was de custom made etagetent voor één van de grootste festivals van Europa, Rock Werchter. De etageconstructie was multifunctioneel en diende als ‘front of house’, als uitgiftepunten van drank en munten en als opslagruimte t.b.v. bevoorrading. Naast Rock Werchter zijn onze vrachtwagens dit jaar ook naar Frankrijk gereden om een etagetent van 10 x 45 meter op te bouwen bij het Musilac festival. Naast de internationale opdrachten, mochten wij ook weer het grootste hardcore festival van Nederland voorzien van tenten. Op Dominator stond ruim 7.500 m² aan pagodetenten en aluhallen.

Augustus

Zoals al eerder is vermeld, zijn we in februari begonnen met de opbouw van de werktent op de brug in Karlsruhe. 7 maanden later was het tijd om de werktent naar de andere kant van de brug te verplaatsen zodat er daar verder gewerkt kon worden aan het wegdek. Verder hebben wij in augustus een etagetent geplaats bij het Zürich Open Air festival in Zwitserland en hebben wij nog tenten geplaatst op het Wet’n Wild festival. Als kers op de taart heeft Kontent Structures in de maand augustus een tentaccommodatie gesponsord voor een evenement genaamd ‘De Vakantie Spelen’ in Bodegraven, waarbij meer dan 1000 kinderen droog konden genieten van het speelprogramma.

Etageconstructie

Etagetent festival

September

Na de zomermaanden begonnen wij begin september met een mooie opdracht in ’s Gravenwezel voor het festival Wezel Culinair. Voor dit Culinaire Festival hadden wij meer dan 50 pagodetenten neergezet en een aluhal van 10 m breed bij 20 meter lang. Verder kregen wij deze maand nog een opdracht om een tijdelijke restaurant op te bouwen in Renesse. Een huidig restaurant op een camping in Renesse werd verbouwd en daarom werd er een tijdelijke tentconstructie neergezet die diende als tijdelijk restaurant. Naast de tentconstructies die wij deze maand hebben neergezet, mochten wij ook een nieuwe custom made vrachtwagen verwelkomen aan ons wagenpark.

Oktober

Door de enorme groei van het bedrijf Houtbereiding Leegwater B.V. kregen wij de opdracht om nieuwe opslagruimte te creëren voor het bedrijf. Kontent Structures heeft een custom made opslagtent geplaatst met een afmeting van 30×30 m met een zijwandhoogte van 4 m. De tent moest geplaatst worden op het 125 kV Hoogspanningsnetwerk. Verder hebben wij in de maand oktober een grote feesttent van 25 m breed en 60 m lang neergezet voor het Alphense Oktoberfest en stonden er diverse tenten van ons bij het Amsterdams Dance Evenent (ADE).

Opslagtent kopen

Wezel Culinair luchtfoto

November

In het jaar 2019 werd de opslagtent als semipermanente accommodatie steeds populairder.  Een mooi project was dan ook de custom made opslagtent voor Hunter Douglas met een afmeting van 15 m breed x 30 m lang. De tentconstructie had daarbij een zijwandhoogte van 4 m. Naast deze opslagtent, heeft de parkeerplaats van Euser in Barendrecht vol gestaan doordat er een aluhal van maar liefst 25 x 75 meter geplaatst was voor het 100 jaar jubileum van het bedrijf. November is ook de maand waarin de schaatsen uit de kast worden gehaald. Kontent Structures bouwden onder andere tenten voor schaatsbanen in Amersfoort en Scheveningen. In Scheveningen kon men naast de schaatsbaan ook ijssculpturen bezichtigen in onze tenten bij het Cool Event in Scheveningen.

December

December, alweer de laatste maand van het afgelopen jaar. Tijdens deze maand verzorgden wij onder andere de feesttenten voor het jaarlijkse evenement Helemaal Top Kerstshow in Zwammerdam. Hier zijn 2 aluhallen neergezet wat bij elkaar zorgde voor ruim 1300 m² aan dansruimte. Naast een evenemententent heeft Kontent Structures ook een werktent geplaatst. Amstelveen heeft zich kunnen ontfermen over de werkzaamheden op het spoor door middel van de werktent van 8 x 35 meter die over het spoor was geplaatst. Van Amstelveen gaan we naar Mechelen in België waar een tentpaviljoen is opgebouwd van maar liefst 25 m breed x 120 m lang. Het jaar 2019 hebben wij afgesloten met een tentconstructie voor het Coalitie Festival in Den Bosch, waarbij de tent een afmeting had van 25 m breed x 45 m lang.

Al met al was 2019 een fantastisch jaar voor ons met diverse mooie hoogtepunten. Op naar nog meer toffe uitdagingen en projecten in 2020!

‘Discover the world of tents by Kontent Structures!’

Tent bedrijfsfeest