Offerte aanvragen

2020 in een notendop! Lees hier meer over enkele hoogtepunten van afgelopen jaar.

Januari
NK Veldrijden Rucphen
Voor het NK Veldrijden in Rucphen heeft Kontent Structures een VIP-accommodatie neergezet van 20 meter breed bij 85 meter lang. De tent diende tijdens het evenement als VIP-, sponsor- en persruimte. Door middel van de glazen wanden aan een groot gedeelte van de tent hadden gasten het perfecte zicht op het NK Veldrijden. Dit zorgde voor een unieke beleving bij de gasten van het evenement.
NK Veldrijden

EventSummit
Eind januari 2020 heeft u ons kunnen zien in Rotterdam Ahoy op de grootste beurs voor de gehele evenementenindustrie: EventSummit. EventSummit is het grootste ééndaagse platform binnen de evenementenindustrie: 600+ exposanten, 6.500 bezoekers en seminars met 30 sprekers.

Februari
Winterlake Alphen a/d Rijn
In de maand februari hebben we onder andere tentconstructies mogen plaatsen voor Winterlake festival in Alphen a/d Rijn. Voor dit evenement zijn zowel pagodetenten als aluhallen ingezet met afmetingen van 10×10 tot 6×20 meter. Deze tenten zijn ingezet voor onder andere lockertenten en uitgifte tenten.
Pagodententen festival

Motorbeurs
Voor de Motorbeurs in Utrecht heeft Kontent Structures zowel binnen als buiten op de parkeerplaats tentconstructies mogen realiseren. Het ging hierbij om een tijdelijke overkapping die fungeerde als testparcour. Deze overkapping had afmeting van 25×150 meter. De aluhal met transparante gevel diende als showroom van maar liefst 750 m²!
Motorbeurs UtrechtMotorbeurs Utrecht binnen

Maart
Warehouse Structure
Kontent Structures heeft een opslagtent opgeleverd met een vrije overspanning van 40 meter. Met een zijwandhoogte van 5 meter biedt deze uitvoering van onze Warehouse Structure 300 een zee van ruimte. De tentconstructie heeft een totale opslag oppervlakte van ruim 3000 m². Een aantal automatische overheaddeuren én energiezuinige LED verlichting maken het gebruiksgemak compleet van deze tentconstructie.

lagerzelte mieten

Triagetenten
Door het stijgende aantal corona patiënten, is er een tekort ontstaan aan ruimte in de ziekenhuizen. Een oplossing hiervoor waren de (tijdelijke) triagetenten. Deze tenten zijn onder andere ingezet bij de ziekenhuizen in Zwolle(Isala) en Arnhem (Rijnstate). Hier fungeerde zij als ontvangstruimte om een goede doorstoom te creëren. Voor het St. Antonius ziekenhuis zijn meerdere noodtenten geplaatst.  De hoofdaccommodatie van 240m² dient hierbij als noodhospitaal.
Triagetent huren

10.000 m²
Voor een van onze opdrachtgevers hebben wij in April 10.000 m² aan tentconstructies mogen plaatsen. Hiervoor zijn diverse soorten tentconstructies ingezet met verschillende doeleinden van verkleedruimte tot vrijetijdsruimte.

turnaround en shutdown tentconstructies

Safety screens
Kontent Structures is bezig geweest met de ontwikkeling van safety screens onder de naam Safety-Screen. 3 Nederlandse ondernemers, welke allemaal sterk zijn geraakt door deze Corona crisis hebben de krachten gebundeld en vliegensvlug een productielijn opgezet en een uniek product ontwikkeld, welke ter ondersteuning dient om infectiegevaar van het Covid-19 virus op kantoor, werkplek, klaslokaal, publiekruimte en horeca en terras zo veel mogelijk te minimaliseren.

JUNI 2020

Mei
Terrasoverkapping
Voor verschillende horecazaken heeft Kontent Structures overkappingen kunnen plaatsen. Deze overkappingen zijn ingezet voor onder andere bruiloften, tuinfeesten, catering, horeca en ander kleine evenement.

Aluhal Horecatent ES 110

Sportoverkapping
Sinds 11 mei mochten de sportaccommodaties de trainingen buiten weer hervatten. In deze periode is KS verschillende relaties van dienst geweest met het leveren van o.a. tijdelijke overkappingen en ruimtes om overdekt te kunnen sporten.
Tijdelijke overkapping sportschool

Overkapping Universiteit Leiden
Doordat het niet mogelijk was voor het Universitair Sportcentrum Leiden om alle studenten binnen te kunnen laten sporten. Is er door middel van de tentconstructie op de foto extra overdekte(droge) ruimte gecreëerd, om zoveel mogelijk studenten de mogelijkheid te geven om te kunnen sporten.
Ventilatie tentconstructie

Juli
Nieuwe RS 300
Sinds juli 2020 heeft KS een nieuwe tentsoort in haar assortiment, genaamd de Riverside 300.  Deze RS 300 tentconstructie is gemaakt van aluminium onderdelen en door zijn zéér professionele en zakelijke uitstraling inzetbaar voor iedere denkbare toepassing. De Riverside 300 kenmerkt zich door glazen wanden, hoge zijwand, eigen kleurstelling en voldoende ruimte voor uw eigen merkpromotie.

luxe tentconstructie

Uitvaartcentrum
Kontent Structures heeft doormiddel van het plaatsen van een tentconstructie van 12,5 x 28,75 meter gezorgd voor extra ruimte voor een bekende uitvaartorganisatie. De ruimte zal dienen als extra bijeenkomsthal.

extra bijeenkomst ruimte

Augustus
Extra werkruimte
In de maand augustus heeft KS meerdere aluhallen geplaats die dienen als extra werkruimte. Een van deze projecten was voor autobedrijf van Essen.  De doelstelling tijdens dit project was als volgt: Realisatie binnen 4 weken van autowerkplaats met kantoorruimte op een nieuwe zichtlocatie. De semi-permanente tentaccommodatie diende voldoende glaswanden, isolatie en toegangsmogelijkheden te krijgen.

Tent accommodatie EWS Kontent Structures 2

foto 2: extra werkruimte

Opslag Unimpack
Een van onze klanten had een dringend tekort aan logistieke ruimte. Om hun braakliggende grond optimaal te kunnen benutten heeft Kontent Structures in nauwe samenwerking met de klant een opslagtent gerealiseerd met de afmetingen: 40 x 105 x 5 m. De onderstaande foto’s geven een goed beeld van de omvang van deze semipermanente tentstructuur en van het in korte tijd operationeel kunnen hebben van het nieuwe grote magazijn voor de opdrachtgever.

Unimpack Grote opslagtent Kontent Structures

Unimpack Grote opslagtent Kontent Structures 3

Dekamarkt
Een van deze projecten bestond uit het plaatsen van een (tijdelijke) geïsoleerde bedrijfsaccommodatie. Deze bedrijfsaccommodatie is binnen een week geplaatst en wordt op dit moment gebruikt als extra distributieruimte.

Om de ruimte zo goed mogelijk te kunnen benutten is onze Warehouse Structure 225 ingezet die met afmetingen van 20x35x5 meter, 700 m² meter aan ruimte biedt.

De volgende toepassingen zijn bij de tentconstructie aangebracht:
– 20 meter vrije overspanning
– 2 loopdeuren en 7 overheadddeuren
– Sandwichpanelen als zijwanden
– Om de tent geheel af te sluiten is er geperforeerd staalwerk van 4 mm gebruikt om ongedierte buiten te houden.

Opslagtent WS225Opslag voor bedrijf

Oktober
Teststraten
In de maand maart was er een grote vraag naar het plaatsen van ‘drive through’ teststraten. Doordat er voor deze teststraten tentconstructies worden ingezet kan de tent snel geplaatst worden op de door u gewenste locatie. Inmiddels heeft Kontent Structures door heel Nederland diverse teststraten mogen realiseren. Voor de teststraten zijn aluhallen en pagodetenten ingezet.

Met de volgende afmetingen: 15 m x 3 m x 3m, 10 m x 40 m x 3 m, 10 m x 35 m x 3 m, 5 m x 15 m. Bij

teststraat huren

Examenhal Universiteit Tilburg
De Universiteit Tilburg wilde een ruimte creëren waar offline examens afgenomen zouden kunnen worden. Hierbij moest volgens RIVM-richtlijnen voldoende afstand gehouden kunnen worden tussen studenten. De tentconstructie bestaat uit 3 compartimenten van 20×55 m + 20×75 m + 2x 5×10 meter. Door de grote omvang kunnen de studenten op gepaste afstand deelnemen aan de examens.

Fun Fact: Tijdens het plaatsen van deze tentconstructie groeide er een boom op het midden van de parkeerplaats waar de tentconstructie geplaatst zou worden. Tijdens het plaatsen van de tent is er om de boom heen gebouwd, waardoor deze niet weggehaald hoefde te worden.

Examenhal huren Examenhal huren

FD Gazellen Awards 2020
Voor het tweede jaar op rij zijn wij FD Gazelle 2020!
De FD Gazellen Awards zijn prijzen die worden uitgereikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Opslag champignons
Voor een andere klant heeft kontent Structures een tentconstructie geplaatst van 20 x 50 m. Deze tentconstructie dient als opslagruimte van champignons. Naast deze tent is er een sluis geplaatst die zorgt voor een doorgang van pand naar opslagtent.

December
XL-teststraat
In opdracht van Backbone International bouwt Kontent Structures mee aan een corona XL-teststraat. Het plaatsen van alluhallen en pagodetenten is binnen een korte tijd gerealiseerd waardoor de test locatie snel in gebruik kon worden genomen.

Teststraat

Val ‘d Isere
Voor een klant in de Franse gemeente Val d’Isere heeft onze bouwploeg in opdracht van Arcade Reception afgelopen maand een tentconstructie geplaatst. Deze tent op bijzondere locatie zal worden ingezet tijdens de FIS Alpine Ski Races 2020, Val d’Isere.

2020 was een bijzonder jaar, ook voor Kontent Structures. Toch is het, ondanks de coronaperiode met alle bijkomende veranderingen, gelukt om projecten te realiseren waar wij trots op mogen zijn. Met frisse moed zien wij ernaar uit om in 2021 nieuwe kansen, mogelijkheden en uitdagingen aan te gaan!